Elk bedrijf krijgt zijn merk ergens op internet vermeld. Deze merk vermeldingen hoeven niet noodzakelijkerwijs terug te linken naar de bijbehorende website. Waarom zou je jouw niet-gelinkte merk vermeldingen niet gebruiken voor jouw linkbuilding-voordeel?

Je kunt niet-gelinkte merk vermeldingen vertalen om backlink-plaatsingen op verschillende websites te krijgen met minimale inspanning in de goede richting. Gebruik een merkbewaking tool om jouw merk vermeldingen op internet bij te houden.

Backlinks plaatsen

Zodra je mensen vindt die jouw merknaam in hun webruimte hebben vermeld, neem je contact met hen op en vraag je om plaatsingen van backlinks.

Je moet er echter voor zorgen dat deze links waarde toevoegen aan de bezoekers van het bijbehorende domein. Op die manier wordt de link juice terecht doorgegeven, wat een positieve invloed heeft op de autoriteit van je website.

Podcast-koppelingen

Links zijn overal. Je moet ze alleen goed in de gaten houden. Je kunt backlinks krijgen zonder inhoud te schrijven of outreach-campagnes te starten. Het enige dat nodig is zijn Podcasts. Je hoeft alleen maar te komen opdagen en te praten over dingen die je weet en je krijgt zomaar een link.

Een podcast kan over van alles gaan, zolang het maar waarde toevoegt aan de luisteraars. Praat over iets dat jouw doelgroep wil leren.

Visuele middelen

Visuele middelen zoals infographics, afbeeldingen en diagrammen maken plaats voor naadloze linkbuilding. Ze presenteren enorme hoeveelheden informatie op een alomvattende manier. Gebruikers zijn ook dol op visuele middelen.

Dus, hoe vereenvoudigen infographics en afbeeldingen linkbuilding? Stel dat je een grafiek of diagram op een van jouw webpagina’s opneemt. 

Elke keer dat iemand de grafiek deelt, krijg je automatisch een link van hun website naar die van jezelf. Vanuit dit oogpunt zijn visuele middelen beter voor linkbuilding dan op tekst gebaseerde inhoud.

Wist je dat jouw concurrenten je kunnen helpen jouw backlinkprofiel te versterken?

Als een website terug linkt naar een of meer van jouw concurrenten, is de kans groot dat ze teruglinken naar jouw site. Zorg ervoor dat je sites kiest waar jouw potentiële prospects waarschijnlijk rondhangen. Dat is precies waar je jouw aanwezigheid moet vestigen.

Inhoudspromotie

Het creëren van links waardige content is belangrijk. Maar daar blijft het niet bij, zeker niet als het je doel is om een ​​geweldig linkprofiel te creëren. Mensen moeten jouw webpagina’s kunnen ontdekken om ernaar terug te linken.

Dat is precies waarom content promotie verplicht is.

Dus, hoe promoot je je inhoud?

  • Reclame
  • Bereiken

Reclame

Investeer in platforms zoals Google Ads, Facebook Ads en andere om de zichtbaarheid van jouw inhoud te verbeteren. Hoe groter de zichtbaarheid, hoe groter de kans dat iemand interesse toont om terug te linken naar jouw inhoud.

Bereiken

Adverteren is natuurlijk een goede manier om jouw inhoud te promoten. Toch maakt het bereiken van mensen met een e-mail pitch het proces formeler. Ook kun je linkbuilding uitbesteden, je laat het werk over aan professionals en houdt tijd over voor andere zaken.